Se întorc AUTOSTRĂZILE SCUMPE: Pregătiți-vă să dăm 14 MILIOANE DE EURO PE KM!

Publicat de Capital.ro pe 12.12.2012 0 Comentarii

Compania de Autostrăzi are publicate pe site-ul său mai multe proiecte de drumuri expres, printre care se află și Craiova-Pitești anunțată de Victor Ponta la finalul săptămânii trecute.


Drumul expres este o autostradă mai scurtă cu două benzi pe sens, construit ca să lege două orașe relativ apropiate. De exemplu, Craiova-Pitești are 121 de km, dar sunt drumuri expres care pot avea o lungime de doar 20 de km sau chiar 12 km.  Guvernul se pregătește așadar să construiască o serie de drumuri expres, ale căror vi le prezentăm mai jos, așa cum sunt ele publicate pe site-ul Companiei de Drumuri și Autostrăzi: Legătură rapidă cu Drumul Nordului: 10,6 milioane de euro pe kmLungime  - 19,12 km Valoarea estimată a proiectului -  203 milioane de euroCraiova - Piteşti: 8,3 milioane de euro pe km Lungime - 121,18 kmValoarea estimată a proiectului - 1.006 milioane de euro



Sebeş - Turda: 12,4 milioane de euro pe kmLungime - 74,1 kmValoarea estimată a proiectului - 920 milioane de euroSibiu - Făgăraş: 8,4 milioane de euro pe kmLungime - 72,57 kmValoarea estimată a proiectului - 614 milioane de euroPetea - Satu Mare - Baia Mare: 9,9 milioane de euro pe kmLungime - 82.34 kmValoarea estimată a proiectului - 819 milioane de euroBrăila - Galaţi: 14,25 milioane de euro pe kmLungime - 12.28 kmValoarea estimată a proiectului - 175 milioane de euroAșa cum se observă, autostrada Brăila - Galaţi ajunge la un cost care ar putea concura cu cea mai scumpă autostradă construită vreodată în România: autostrada Transilvania. Aceasta a avut, în timpul Bechtel, un cost mediu de 16 milioane de euro pe km. STANDARDE DE COST: Cât costă un kilometru de autostradăÎn 2010, România a introdus, pentru prima dată, o serie de standarde de cost pentru proiectele de infrastructură.Standardele de cost introduse în 2010 de către cei de la Transporturi vizează: construcţia de autostrăzi în zona de şes, doar pentru partea de infrastructură, respectiv corpul drumului - 3.802.000 euro/kilometru, autostrada în zona de deal costă 4.980.000 euro/kilometru, autostrada în zona de munte - 5.992.000 euro/kilometru, construcţie de drum naţional - 1.271.800 de euro/kilometru, reabilitare de drum naţional clasă tehnică III - 746.700 euro/kilometru, reabilitare cale ferată pe coridoare pan-europene - 2.180.000 euro/kilometru, reparaţii capitale cale ferată - 1.190.000 euro/kilometru.Cea mai ieftină autostradă construită în ultimii ani în România este cea care leagă Aradul de Timişoara. În acest caz, un kilometru de autostradă a costat doar 3,5 milioane de euro. Cea mai ieftină autostradă construită în ultimii ani în România este cea care leagă Aradul de Timişoara. În acest caz, un kilometru de autostradă a costat doar 3,5 milioane de euro. Din punct de vedere al costului pe km, drumul expres Brăila - Galați va costa de 4 ori mai mult decât autostrada Arad-Timișoara. 


Credite recomandate
1 / 2

Ai deja cont pe VreauCredit.ro ?

Nume
E-mail
Parola
Captcha
  • protectie anti-spam
Mesaj

Comentariul tau va fi publicat numai dupa aprobarea acestuia de catre moderatorii VreauCredit.ro.
Nu vor fi publicate comentariile care contin injurii, un limbaj licentios, instigare la incalcarea legii, la
violenta sau la ura, precum si acuzatii fara acoperire. Multumim pentru intelegere.

Informatii banci

Sucursale, bancomate, sediul central, program de lucru, contact:

Toate bancile

Glosar financiar

Afla semnificatia celor mai importanti termeni financiar-bancari:

Toti termenii

Servicii conexe

Alte produse si servicii similare, oferite de reteaua noastra: